Podejście procesowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem

  • Istota podejścia procesowego
  • Definicja procesu
  • Zarządzanie procesowe w normach
  • ISO serii 9000, IATF 16949, ISO 14001
  • i innych
  • Metody opisu procesu

Rola świadomości jakościowej w przemyśle

  • Definicja jakości
  • Zasady zarządzania jakością
  • Zapewnienie jakości, sterowanie jakością a zarządzanie jakością
  • Koszty złej jakości (reklamacje, eskalacja, ciągłość dostaw, działania korekcyjne i korygujące, koszty i kary umowne, ocena klienta)

Narzędzia do budowania i wzmacniania kultury jakości

  • Jak kultura jakości wpisuje się w strukturę kultury organizacyjnej
  • Kultura jakości wg ISO 10010:2022 – Quality Management — Guidance to Understand, Evaluate and Improve Organizational Quality Culture.
  • TWI, program szkoleń wewnętrznych, OPL, Lessons Learned, Best-Practise
  • System odpraw Shop Floor Meeting, System KAIZEN, EP
  • Audity: warstwowe, wewnętrzne i zewnętrzne

System zarządzania jakością i rola najwyższego kierownictwa w kreowaniu i utrzymaniu kultury jakości

  • Kreowanie kultury jakości
  • Cykl PDCA. Zarządzanie procesowe
  • Zarządzanie ryzykiem
  • Polityka jakości
  • Kontekst organizacji
  • Przegląd zarządzania

Dlaczego warto uczyć się ode mnie?

Cykl szkoleń “Zarządzanie jakością nie tylko dla branży motoryzacyjnej” jest moim autorskim warsztatem pracy przy realizacji projektów wdrożeniowych i  optymalizacyjnych.

Przed rozpoczęciem szkoleń zawsze proponujemy konsulting celem ustalania priorytetów i wyzwań firmy tak aby dopracować szkolenia do indywidualnych preferencji i potrzeb klienta.

Jestem praktykiem z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem, który zdobywał wiedzę na różnych stanowiskach w strukturach organizacyjnych. Posiadam doświadczenie jako Interim Manager za granicą, jestem audytorem m.in. IATF 16949, VDA 6.3, CQI-8, CQI-9, VDA 6.5, wdrożeniowcem, a także organizatorem największej Ogólnopolskiej Konferencji Jakościowej i wielu innych wydarzeń projakościowych.

W swojej pracy z sukcesem stosuję normy takie jak IATF 16949, ISO 9001, VDA 6.3, CQI-8, CQI-9, CQI-20 oraz wiele innych narzędzi i metod, które wspierają planowanie, zapewnianie i doskonalenie procesów organizacyjnych. Moje działania operacyjne, budowanie zespołów, ciągłe doskonalenie, orientacja na jakość i inicjowanie działań są wysoko oceniane przez pracowników, pracodawców oraz klientów OEM, co potwierdzają doskonałe referencje moich klientów.

Profil uczestnika

Szkolenia zaprojektowane zostały dla kadry kierowniczej wyższego i średniego szczebla,

pracowników działów jakości, a także pracowników operacyjnych oraz wszystkich zainteresowanych tematyką.

 

Certyfikat

Po ukończeniu szkolenia uczestnik otrzyma rejestrowany certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu wprowadzających do tematów z branży motoryzacyjnej, wydany przez Jakość bez retuszu z Anną Farion.

 

Forma szkolenia

Obok szkoleń otwartych (stacjonarnych i/lub online) prowadzimy również zamknięte szkolenia dla firm, których program oparty jest na wnikliwej analizie potrzeb danej firmy i ukierunkowany jest na jej pracowników. Niektóre szkolenia będą prowadzone w formie cyklu webinariów.