Podejście procesowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem
- Istota podejścia procesowego
- Definicja procesu
- Zarządzanie procesowe w normach
- ISO serii 9000, IATF 16949, ISO 14001
- i innych
- Metody opisu procesu
Rola świadomości jakościowej w przemyśle
- Definicja jakości
- Zasady zarządzania jakością
- Zapewnienie jakości, sterowanie jakością a zarządzanie jakością
- Koszty złej jakości (reklamacje, eskalacja, ciągłość dostaw, działania korekcyjne i korygujące, koszty i kary umowne, ocena klienta)
Narzędzia do budowania i wzmacniania kultury jakości
- Jak kultura jakości wpisuje się w strukturę kultury organizacyjnej
- Kultura jakości wg ISO 10010:2022 – Quality Management — Guidance to Understand, Evaluate and Improve Organizational Quality Culture.
- TWI, program szkoleń wewnętrznych, OPL, Lessons Learned, Best-Practise
- System odpraw Shop Floor Meeting, System KAIZEN, EP
- Audity: warstwowe, wewnętrzne i zewnętrzne
System zarządzania jakością i rola najwyższego kierownictwa w kreowaniu i utrzymaniu kultury jakości
- Kreowanie kultury jakości
- Cykl PDCA. Zarządzanie procesowe
- Zarządzanie ryzykiem
- Polityka jakości
- Kontekst organizacji
- Przegląd zarządzania
Dlaczego warto uczyć się ode mnie?
Cykl szkoleń “Zarządzanie jakością nie tylko dla branży motoryzacyjnej” jest moim autorskim warsztatem pracy przy realizacji projektów wdrożeniowych i optymalizacyjnych.
Przed rozpoczęciem szkoleń zawsze proponujemy konsulting celem ustalania priorytetów i wyzwań firmy tak aby dopracować szkolenia do indywidualnych preferencji i potrzeb klienta.
Jestem praktykiem z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem, który zdobywał wiedzę na różnych stanowiskach w strukturach organizacyjnych. Posiadam doświadczenie jako Interim Manager za granicą, jestem audytorem m.in. IATF 16949, VDA 6.3, CQI-8, CQI-9, VDA 6.5, wdrożeniowcem, a także organizatorem największej Ogólnopolskiej Konferencji Jakościowej i wielu innych wydarzeń projakościowych.
W swojej pracy z sukcesem stosuję normy takie jak IATF 16949, ISO 9001, VDA 6.3, CQI-8, CQI-9, CQI-20 oraz wiele innych narzędzi i metod, które wspierają planowanie, zapewnianie i doskonalenie procesów organizacyjnych. Moje działania operacyjne, budowanie zespołów, ciągłe doskonalenie, orientacja na jakość i inicjowanie działań są wysoko oceniane przez pracowników, pracodawców oraz klientów OEM, co potwierdzają doskonałe referencje moich klientów.
Profil uczestnika
Szkolenia zaprojektowane zostały dla kadry kierowniczej wyższego i średniego szczebla,
pracowników działów jakości, a także pracowników operacyjnych oraz wszystkich zainteresowanych tematyką.
Certyfikat
Po ukończeniu szkolenia uczestnik otrzyma rejestrowany certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu wprowadzających do tematów z branży motoryzacyjnej, wydany przez Jakość bez retuszu z Anną Farion.
Forma szkolenia
Obok szkoleń otwartych (stacjonarnych i/lub online) prowadzimy również zamknięte szkolenia dla firm, których program oparty jest na wnikliwej analizie potrzeb danej firmy i ukierunkowany jest na jej pracowników. Niektóre szkolenia będą prowadzone w formie cyklu webinariów.